Bekendmakingen

Home > Inwoners & Ondernemers > Bekendmakingen

Bekendmakingen

Bekendmakingen zijn de officiële publicaties van de gemeente.

Op de hoogte blijven van wat er in uw buurt gebeurt?

Meldt u dan aan op zoek.overheid.nl. Geef aan welke bekendmakingen u wilt en u ontvangt ze in uw e-mailbox.

Download de app in de Google play of de App Store.

Zoeken in bekendmakingen bij u in de buurt op zoek.overheid.nl/over uw buurt.


  • Agenda en notulen

    • Voorlopige agenda raadsvergadering 30 oktober 2019

      Voorlopige agenda voor de openbare vergadering van de raad van de gemeente Beverwijk op woensdag 30 oktober 2019, aanvang 19.30 uur, in de raadzaal van het Stadhuis.

      1 Vaststelling agenda.

      2 Vragen van raadsleden.

      3 Mededelingen en ingekomen stukken.

      4 Rvs. Integraal Veiligheids- en Handhavingsplan 2020-2024.

      5 Rvs. Evaluatie proef Aanpak Afvaldumpingen Beverwijk 2018/2019.

      6 IJmondrvs. Regionale cultuurvisie 1.0.

      7 Sluiting.

      N.B.: De vergaderstukken zijn te raadplegen via www.beverwijk.nl. 

      Beverwijk, 24 oktober 2019

  • Drank- en horecavergunning

  • Mededelingen

    • ERFGOEDVISIE KOESTER ERFGOED

      Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Beverwijk maakt bekend dat de raad in zijn vergadering van 26 september 2019 de Erfgoedvisie Koester Erfgoed heeft vastgesteld.

      Met het vaststellen van de visie heeft de raad de uitdaging aanvaard om (meer) verantwoordelijkheid te nemen. Er is gekozen voor een erfgoedvisie omdat wij de aanwezigheid van goed onderhouden erfgoed van belang vinden voor de leefbaarheid en herkenbaarheid van de gemeente Beverwijk. Onze erfgoedvisie is gericht op goed beheer, onderhoud én herbestemming. De erfgoedvisie is een basis voor de uitvoeringsagenda.

      U kunt de Erfgoedvisie Koester Erfgoed inzien in het Stadhuis van Beverwijk aan het Stationsplein 48 in Beverwijk (tot 1 december 2019). De visie is digitaal te raadplegen via  www.beverwijk.nl onder het kopje monumenten.

      Beverwijk, oktober 2019

      Het college van burgemeester en wethouders voornoemd

      Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Beverwijk maakt bekend dat de raad in zijn vergadering van 26 september 2019 de Erfgoedvisie Koester Erfgoed heeft vastgesteld.

      Met het vaststellen van de visie heeft de raad de uitdaging aanvaard om (meer) verantwoordelijkheid te nemen. Er is gekozen voor een erfgoedvisie omdat wij de aanwezigheid van goed onderhouden erfgoed van belang vinden voor de leefbaarheid en herkenbaarheid van de gemeente Beverwijk. Onze erfgoedvisie is gericht op goed beheer, onderhoud én herbestemming. De erfgoedvisie is een basis voor de uitvoeringsagenda.

      U kunt de Erfgoedvisie Koester Erfgoed inzien in het Stadhuis van Beverwijk aan het Stationsplein 48 in Beverwijk (tot 1 december 2019). De visie is digitaal te raadplegen via  www.beverwijk.nl onder het kopje monumenten.

      Beverwijk, oktober 2019

      Het college van burgemeester en wethouders voornoemd

  • Verkeersmaatregel

    • RVV Alkmaarseweg

      2019EV062, Alkmaarseweg, otheffing RVV geldig d.d. 21-09-2019 tussen 14.00 en 17.00 uur ten behoeve van deTruckrun 2019, verleend d.d. 02-09-2019.

    • Meerstraat
    • Halve Maan
  • Omgevingsvergunning uitgebreid

    • Arendsweg 57

      Omgevingsvergunning realisatie van 11 appartementen in de voormalige Pastorie, Patronaatsgebouw en ULO School

      Burgemeester en wethouders van Beverwijk maken bekend dat zij bij besluit van 24 oktober 2019 met toepassing van de artikelen 2.10 en 2.15 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht een omgevingsvergunning hebben verleend voor het realiseren van 11 appartementen in de voormalige pastorie, patronaatsgebouw en U.L.O. school, Arendsweg 57 te Beverwijk

      middels de activiteiten: bouwen (artikel 2.1 lid 1 onder a Wabo) en wijzigen van een rijksmonument (artikel 2.1 lid 1 onder f Wabo);

      De school, de pastorie en de St. Jozefzaal zijn losstaande rijksmonumenten en worden gerenoveerd. De renovatie bestaat uit:

      o          Het vervangen van enkele bestaande (rotte) kozijnen en het plaatsen van dubbele beglazing in bestaande kozijnen;

      o          Het schilderen van kozijnen en daklijsten;

      o          Het plaatsen van een raam in de gevel van de pastorie;

      o          Het plaatsen van dakramen in de school;

      o          Diverse inpandige werkzaamheden zoals het plaatsen van tussenwanden en het slopen en plaatsen van badkamers en keukens.

      Beroep

      Vanaf donderdag 31 oktober 2019 ligt het besluit met bijbehorende bescheiden gedurende zes weken ter inzage.

      Aangezien afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht van toepassing is, vangt de

      beroepstermijn aan met ingang van de dag na die waarop het besluit ter inzage is gelegd.

      De beroepstermijn vangt derhalve aan op vrijdag 1 november 2019 en duurt tot en met donderdag 12 december 2019.

      Binnen deze termijn van zes weken kunnen belanghebbenden die een zienswijze hebben ingediend dan wel belanghebbenden die redelijkerwijze niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze hebben ingediend beroep instellen bij de rechtbank Haarlem. In uw beroepschrift vermeldt u uw naam en adres, de datum de omschrijving van het besluit waarmee u het niet eens bent en waarom u het niet eens bent met het besluit. U stuurt een kopie van dit besluit met het beroepsschrift mee. U ondertekent de brief en stuurt deze naar de rechtbank Haarlem, sector bestuursrecht, postbus 1621, 2003 BR Haarlem. Voor het in behandeling nemen van een beroepschrift wordt griffierecht in rekening gebracht.

      Het is mogelijk om gelijktijdig met het indienen van een beroepschrift tevens een verzoek om

      voorlopige voorziening (verzoek om schorsing) in te dienen bij de rechtbank. Het besluit

      treedt in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Indien binnen de beroepstermijn

      een verzoek om voorlopige voorziening wordt ingediend, treedt het besluit niet in werking

      voordat op dat verzoek is beslist.

      Raadplegen besluit

      Op werkdagen is het besluit met de bijbehorende stukken in te zien bij het centraal Publieksbureau van het Stadhuis van Beverwijk, Stationsplein 48 in Beverwijk. Het Centraal Publieksbureau is geopend op donderdag van 09:00 uur tot 20:00 uur en op overige werkdagen van 09:00 uur tot 16:00 uur. Alleen op dinsdag zijn de openingstijden van 09:00 uur tot 12:30 uur. De bekendmaking van de omgevingsvergunning is ook te raadplegen op www.beverwijk.nl via het kopje ‘publicaties’, ‘bekendmakingen’ en vervolgens ‘omgevingsvergunningen uitgebreid’.

      Verdere verloop procedure

      Het besluit treedt in werking op de dag direct na afloop van de beroepstermijn. Dit geldt

      echter niet als er een verzoek om een voorlopige voorziening bij de voorzitter van de

      rechtbank wordt gedaan, waarvoor ook griffierecht verschuldigd is. Na een uitspraak van de

      rechter is nog hoger beroep mogelijk bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van

      State.

      Beverwijk, 30 oktober 2019

      Burgemeester en wethouders van de gemeente Beverwijk

    • Ontwerp omgevingsvergunning voor een functiewijziging van een agrarische bedrijfswoning naar een plattelandswoning op het perceel Noorderweg 8 te Beverwijk.
    • Ontwerp weigering omgevingsvergunning voor het realiseren van een recreatiewoning op het achtererf van de Zeestraat 300 te Wijk aan Zee
  • Omgevingsvergunning ontvangen aanvraag